diumenge, 20 d’octubre del 2013

ESCALA PENTATÒNICA

L'escala pentatònica és una escala de 5 notes per octava. En realitat, caldria parlar en plural d'escales pentatòniques. Són molt comunes i es troben arreu del món, entre altres llocs a la música tradicional de països amb important substrat celta, a la música tradicional hongaresa, a la música de l'Àfrica occidental, a les melodies dels spiritualsafroamericans, al jazz, al blues i el rock, al cant joig dels lapons, en moltes cançons infantils, a la música tradicional de Grècia i en cançons de la regió de l'Epir, en un gran nombre de melodies tradicionals dels països de la serralada dels Andes, a la música del nord-oest de Grècia i a la del sud d'Albània, en l'afinació del krar d'Etiòpia i a la delgamelan d'Indonèsia, en melodies de Corea, el Japó, la Xina i el Vietnam, en la tradició musical afrocaribenya, a les terres altes de les muntanyes Tatras, al sud de Polònia, així com en compositors de la música clàssica occidental tals com Claude Debussy.


Escala pentatònica major de Do.

PERCUSSIÓ CORPORAL - "MAYUMANA"

A 5è ens agrada això de fer percussió corporal i amb objectes:

LES CASTANYES PETEN PETEN

A 1r cantem aquesta cançó de la Dàmaris Gelabert:

LA CASTANYERA

ERIC CLAPTON

Aquesta setmana escoltem ERIC CLAPTON:

divendres, 18 d’octubre del 2013

ELS INSTRUMENTS DE CORDA

A 3r estem treballant els instruments de corda.

LA CASTANYA

A 3r cantem "La castanya":


Vora el foc tinc la mainada
que castanyes fa torrar
quan estiguin bufadetes
el gatet hi jugarà. (bis)
La castanya reinflada
pega bot i fuig del foc
qui té la sort d’agafar-la
no n’ha d’anar a plegar a l’hort. (bis)
Vora el foc la castanyera
les castanyes va torrant
amb cassola foradada
paperina i davantal. (bis)
Els minyons mengen castanyes,
pa torrat i panellets
quan arribin a la plaça
els cauran els calçotets. (bis)

dilluns, 14 d’octubre del 2013

LA MOSQUETA

A 4t seguim avançant amb la pràctica de la flauta. Cançó "La mosqueta" amb les notes SOL-LA-DO'.

diumenge, 13 d’octubre del 2013

divendres, 11 d’octubre del 2013

SO I SOROLL / STOMP

A 5è hem parlat sobre el so i el soroll i hem arribat a aquesta conclusió: Qualsevol successió de sons que es faci de manera organitzada i volguda es pot considerar una composició musical. Més o menys interessant, que ens pot agradar o no, però es tracta de música.
Visioneu aquest vídeo del DVD de STOMP, un grup de gent que fa música amb objectes quotidians.

LA TARDOR QUE JO CONEC

A 2n estem cantant aquesta cançó sobre la tardor de la Dàmaris Gelabert.

dimarts, 1 d’octubre del 2013

PERDUTS EN LA IMMENSA MAR BLAVA (BRING BACK)

A 5è estem aprenent aquesta cançó:


Perduts en la immensa mar blava , les mans al timó de la nau.
Perduts en la immensa mar blava, sols penso a tornar al teu costat.
Bring back, oh bring back,
oh bring back my bonnie to me, to me.
Bring back, oh bring back,
oh bring back my bonnie to me.
De nit estirat jo somnio els dies joiosos passats.
De nit estirat jo somnio que no trigaran a tornar.
Bring back, oh bring back,
oh bring back my bonnie to me, to me.
Bring back, oh bring back,
oh bring back my bonnie to me.
Un temporal va inflar les veles i tot el vaixell va cruixir.
Un temporal va inflar les veles i va encaminar-nos a port.
Bring back, oh bring back,
oh bring back my bonnie to me, to me.
Bring back, oh bring back,
oh bring back my bonnie to me.
Contents tot els mariners canten ja veuren la fi dels seus mals.
Contents tots els mariners canten i jo penso en el meu amor.
Bring back, oh bring back,
oh bring back my bonnie to me, to me.
Bring back, oh bring back,
oh bring back my bonnie to me.